Odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl
Mimo ciągłych zmian w algorytmach Google, słowa kluczowe to póki co jeden z najważniejszych elementów SEO. Ich trafny dobór pozwala przyciągnąć wartościowy ruch na stronę. Jak więc dobierać frazy do strony czy sklepu internetowego, by zyskać na tym jak najwięcej? Nad tym zastanowimy się tym razem.
Pomoże wujek Google
Jednym z najprostszych, ale mało wyrafinowanych narzędzi jest sama wyszukiwarka. Gdy zaczniesz wpisywać jakąś frazę, Google pokaże podpowiedzi bazujące na najczęściej pojawiających się zapytaniach użytkowników – tu uwaga, bo te podpowiedzi opierają także na Twojej historii wyszukiwania, jeśli jesteś zalogowany korzystając z Google.
Jeśli wpiszesz jakąś konkretną frazę, to na samym dole pierwszej strony wyników wyszukiwania zobaczysz także listę podobnych wyszukiwań, która także może zainspirować Cię do tworzenia własnej listy słów kluczowych.
Planer słów kluczowych
Jeśli korzystasz z płatnych reklam Google Ads i masz aktywną chociaż jedną kampanię stoi przed Tobą otworem planer słów kluczowych, którego znajdziesz w Narzędziach – Planowanie. Za jego pomocą możesz znaleźć nowe słowa kluczowe i ocenić ich potencjał pod kątem liczby wyszukiwań oraz innych danych, które pomogą podjąć Ci decyzję, które wybrać.
Google Trends
Google Tends to kolejne darmowe narzędzie, które możesz wykorzystać, tym razem po to, by dowiedzieć się, które tematy i hasła są obecnie na topie czy też mają trend wznoszący, a które odchodzą już do lamusa. Dzięki temu narzędziu poznasz także sezonowość wyszukiwań. Tak jak na przykładzie poniższego wykresu widać, że baseny ogrodowe stają się z roku na rok coraz bardziej popularne, jednak ludzie szukają ich głównie w okresie, gdy w Polsce trwa lato. W Google Trends możesz także śledzić inne marki po ich frazach brandowych oraz czerpać inspiracje do wpisów blogowych.
Answer the public
To kolejne fajne narzędzie, które według mnie najbardziej przydaje się do wyszukiwania fraz z długiego ogona oraz jako inspiracja do tworzenia tekstów blogowych. Wpisując jakąś frazę otrzymacie:
- listę pytań skojarzonych z danym słowem kluczowym
- listę wyrażeń z przyimkami
- listę wyrażeń w porównaniach
- listę fraz pogrupowanych alfabetycznie
- listę podobnych fraz
Narzędzia płatne
Istnieje szereg narzędzi płatnych, które posiadają także darmowe wersje działające z pewnymi ograniczeniami. Do nich można zaliczyć Ubersuggest, Keyword Tool. Funkcje związane z wyszukiwaniem i oceną fraz znajdziecie także w takich kombajnach dla seowców, jak Semstorm czy Senuto.
Pisz dla ludzi i wybieraj z głową
Bez względu na to, czy zdecydujesz się na darmowe czy płatne narzędzia warto, abyś pamiętał o jednej ważnej rzeczy. W roku 2019 pojawiła się ważna aktualizacja algorytmu Google o nazwie BERT. Wprowadzone zmiany pozwalają wyszukiwarce lepiej rozumieć naturalny język, w którym ludzie formułują zapytania i ich intencje. Dla Ciebie oznacza to, że pisząc teksty powinieneś kreować je dla użytkowników, a nie specjalnie pod roboty Google. Promowane będą wartościowe treści, wyczerpująco traktujące temat i odpowiadające na realne potrzeby i problemy użytkowników. Dlatego też pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić szukając fraz kluczowych dla swojego sklepu czy strony jest po prostu zapisanie na kartce tych zapytań, które Ty jako człowiek szukający jakiegoś produktu lub informacji wpisałbyś w wyszukiwarkę. Następnie zweryfikuj za pomocą jednego z polecanych przez nas narzędzi, jak często frazy te wyszukują Twoi potencjalni klienci oraz sprawdź, jak bardzo są one konkurencyjne. Nie wybieraj najprostszych i najpopularniejszych. Duża liczba zapytań to także duża konkurencja, co oznacza, że ciężko będzie Ci osiągnąć wysokie pozycje w Google na te słowa. Frazy bardziej ogólne zamieszczaj w opisach kategorii produktowych czy treściach blogowych – trafią tu osoby, które są jeszcze na etapie poszukiwania odpowiedniego rozwiązania dla nich. Frazy bardziej konkretne, czyli tzw. długiego ogona sprawdzą się na stronach z produktem czy ofertą. Zwykle opisują one dokładniej dany produkt i wyszukują je osoby, które już wiedzą, co chcą kupić. Pamiętaj także, że w opisie jednego produktu powinno znaleźć się maksymalnie kilka fraz kluczowych. Zwróć też uwagę, by nie pozycjonować kilku czy kilkunastu podstron na te same słowa.
Jeśli czujesz, że potrzebna będzie Ci pomoc, zgłoś się do nas – razem damy radę.
Odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl
Kamila Górecka-Kirwiel
