Jak opowiadać o swojej firmie, by inni chcieli słuchać… i kupować

POBIERZ DARMOWY E-BOOK: Jak opowiadać o swojej firmie, by inni chcieli Cię wysłuchać_

Opowiadaj historie, które sprzedają
Jak opowiadać o swojej firmie, by inni chcieli słuchać i kupować?

Jak opowiadać historie, które sprzedają? *

Powiedz mi coś o swojej firmie

Czy masz gotową odpowiedź na pytanie o to, czym zajmuje się Twoja firma, co sprzedaje, jaki problem klientów rozwiązuje? Umiesz to wyjaśnić w jednym zdaniu, z którego jasno wynika, dlaczego ktoś miałby wybrać Twoją ofertę? Jeśli nie, to znaczy, że czas najwyższy popracować nad narracją dla Twojej marki. Jeśli Twoja odpowiedź zaczyna się od “to skomplikowane”, albo ogranicza się do stwierdzenia: “sprzedaję taki a taki produkt”, to znaczy, że brakuje Ci skutecznego scenariusza, który zaangażuje Twoich klientów i sprawi, że to oni będą szukali Ciebie a nie odwrotnie.

Ty w centrum opowieści?

Jeśli zwykłeś opowiadać o swojej firmie czy produkcie stawiając je w centrum historii, to znaczy, że „gadasz” ciągle o sobie, a to najczęściej w ogóle nie interesuje Twoich klientów. To oni mają być bohaterami Twojej opowieści, a nie Ty! Musisz odnieść się do klientów i ich problemów, które rozwiązujesz. Ty masz odegrać rolę drugoplanową, ale znaczącą, bo będziesz pełnił funkcję przewodnika prowadzącego klientów ku szczęśliwemu zakończeniu ich historii.

Zbuduj scenariusz dla Twojej marki oparty na 8 kluczowych elementach:

  • Twój klient – Bohater

Umieść klienta w roli bohatera opowieści o Twojej ofercie. To on jest w jej centrum i to na nim będzie koncentrowała się fabuła.

  • Problem, który wymaga rozwiązania

Zidentyfikuj istotny problem bohatera, który rozwiązuje Twój produkt czy usługa. Problem musi mieć wymiar obiektywny, emocjonalny i filozoficzny.

  • Przewodnik, w którego wcielisz się Ty

Przedstaw swoją firmę jako przewodnika, który pomoże klientowi przezwyciężyć zidentyfikowane problemy. To dzięki Twojej ofercie czy produktowi te kłopoty znajdą swoje rozwiązanie.

  • Plan, który doprowadzi do sukcesu

Zaprezentuj jasny i przejrzysty plan, dzięki któremu bohater Twojej historii będzie mógł przezwyciężyć problemy i osiągnąć sukces.

  • Wezwij bohatera do działania

Powiedz klientowi wprost, co musi zrobić, by rozwiązać problem i dobrnąć do szczęśliwego zakończenia historii.

  • Sukces klienta – zwieńczenie historii

Pokaż klientowi, jak zmieni się jego życie, gdy jego problemy znikną za sprawą Twojego produktu i zaproponowanego planu działania.

  • Pokaż negatywne konsekwencje

Uświadom bohaterowi, co mu grozi, jeśli nie skorzysta z Twojej propozycji. Odmaluj jasną i klarowną wizję złego końca, który może czekać na klienta, który nie odpowie na wezwanie do działania.

  • Magiczna przemiana bohatera

Opisz, jak klient będzie się czuł i co będzie myślał przed zakupem Twojego produktu i po nim. Pokaż wyraźny kontrast i pożądane zmiany, których doświadczy bohater w wyniku skorzystania z Twojej oferty.

  • Zostań Bohaterem naszej historii

Poprowadzimy Twoją Firmę do sukcesu

Stwórz z nami skuteczną historię Twojej firmy, która sprawi, że będziesz sprzedawał więcej!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 9.00-17.00.

Na każdą wiadomość odpowiadamy w ciągu maksymalnie 24 godzin.

PRo Communication

Topolowa 6, Miłomłyn
+ 48 501 611 648

Kamila Górecka-Kirwiel

Formularz kontaktowy

Imię, nazwisko (wymagane)

Adres e-mail (wymagane)

Temat

Wiadomość

 

*Materiał opracowany na podstawie: “Model Story Brand – Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki” Donald Miller