Odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl
Każdy właściciel strony czy sklepu internetowego powinien być na bieżąco z frazami, na jakie wyświetla się jego strona w wyszukiwarce oraz orientować się w pozycjach, jakie zajmuje. Okazuje się jednak, że wielu z nas nie korzysta regularnie z narzędzi pozwalających śledzić wyniki strony w Google. Jeśli Twoją wymówką jest brak czasu czy budżetu na zakup dostępu do odpowiednich narzędzi, za chwilę wytrącimy Ci ten argument z ręki.
Google Search Console – to jest darmowe!
Jednym z obowiązkowych narzędzi, do którego dostęp jest darmowy, jest Google Search Console. Dodanie strony, jej potwierdzenie i rozpoczęcie monitorowania wyników zajmie Ci 10 minut. Zyskasz dzięki temu wiedzę na temat skuteczności Twojej strony w wyszukiwarce, dowiesz się ile generuje ona wyświetleń, kliknięć i jaką średnią pozycję zajmuje. Możesz także zobaczyć poszczególne frazy i podstrony serwisu wraz z informacją o ich pozycji, wyświetleniach, kliknięciach i CTR. W Google Search Console sprawdzisz także postęp indeksacji Twojej witryny i obecność w indeksie konkretnych podstron, a także dodasz ręcznie te, których Google jeszcze nie zaindeksował.
Płatne narzędzia
Jeśli temat Cię wciągnie, być może zechcesz skorzystać z bardziej rozbudowanych, płatnych narzędzi do monitorowania pozycji strony, wśród których warto polecić Senuto i Semstorm. Oprócz monitorowania pozycji, mają one jeszcze wiele innych przydatnych funkcji, o których na pewno wspomnimy w dalszych artykułach. Oba narzędzia pozwalają sprawdzić, jakie frazy powodują wyświetlenie strony w wyszukiwarce oraz jak dużo tych fraz i jakie pozycje zajmujesz w poszczególnych przedziałach (TOP5,10,100 itp). Możemy także porównać swoje wyniki z konkurencją. Mamy również możliwość sprawdzenia pozycji konkretnych słów kluczowych i dowiedzieć się, które z nich odnotowały spadki czy wzrosty. Możliwe jest też filtrowanie fraz pod kątem ich konkurencyjności, liczby wyszukiwań i pozycji. W obu aplikacjach możemy tworzyć projekty, w ramach których będziemy prowadzić codzienny monitoring słów kluczowych i generować raporty. Jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie pracy przy pomocy płatnego narzędzia, sprawdź także Unamo – zawsze warto przetestować kilka aplikacji w ramach darmowego okresu testowego i sprawdzić, z którą najłatwiej będzie Ci się zaprzyjaźnić – w końcu chodzi o narzędzie, do którego będziesz zaglądał przynajmniej raz w tygodniu, więc warto poświęcić chwilę na wybór.
Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się pomoc, zgłoś się do nas – razem damy radę.
Odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl
Kamila Górecka-Kirwiel
