Jak założyć własny sklep internetowy w dropshippingu?

Wielu z nas marzy o niezależności finansowej, rzuceniu pracy na etacie i rozpoczęciu własnego biznesu lub po prostu o zapewnieniu sobie dodatkowego zastrzyku gotówki. Jednym ze sposobów na realizację powyższych celów jest założenie sklepu internetowego w modelu dropshipping.

Odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl

Na czym to polega?

Dropshipping to model biznesowy, w którym wystawiasz na sprzedaż towary, których fizycznie nie posiadasz – nie tworzysz magazynu, nie kupujesz większych partii produktów z hurtowni. Jeśli klient założy u Ciebie zamówienie, ty zamawiasz wskazany towar w hurtowni, a ona wysyła go bezpośrednio do twojego klienta. Wydaje się proste i łatwe, bo nie wymaga dużych inwestycji na starcie, ale są też i pewne pułapki, na które należy uważać. Początek sprzedaży też nie jest taki prosty, a jeśli sądzisz, że uda ci się osiągnąć duże zyski bez nakładów na reklamę, to niestety jesteś w błędzie.

Jak zacząć?

Twoim pierwszym krokiem powinna być analiza rynku pod kątem produktów, które mają potencjał sprzedażowy, czyli takich, które ktoś będzie chciał kupić. Powinieneś także wziąć pod uwagę to, czy produkt ten jest powszechnie dostępny, czyli oferują go wszyscy, czy też ma go tylko kilku dostawców. Im bardziej niszowy produkt, tym lepiej – pamiętaj tylko, żeby było na niego prawdziwe zapotrzebowanie wśród nabywców. Koniecznie sprawdź, czy nie jest to asortyment będący przedmiotem wojen cenowych pomiędzy wieloma sprzedawcami. Kolejna ważna sprawa, to marża – spróbuj ustalić, na jaki poziom marży możesz liczyć przy danym typie produktów. Im wyższa maraża, tym lepiej.

Wydawałoby się, że najlepiej wybrać produkty, które są jakoś powiązane z twoimi pasjami i zainteresowaniami. I tak, i nie. Tak, jeśli asortyment ten spełnia powyższe warunki, jeśli nie spełnia, to nie, bo skończysz ze sklepem próbującym sprzedawać zbyt niszowe produkty, których mało kto potrzebuje lub dogorywającym na głodowych marżach i walczącym o klientów z największymi graczami. Jeśli już znajdziesz swoją niszę, wyszukaj odpowiednich dostawców. Najłatwiejsze wydaje się być wyszukanie hurtowni oferujących dropshipping obecnych na publikowanych w internecie listach lub w katalogach. Tylko, że na ten sam pomysł wpadło pewnie kilkanaście tysięcy innych osób. Postaraj się bardziej.

Być może trafisz na inne hurtownie nie oferujące jeszcze sprzedaży w dropie, ale możesz spróbować je przekonać do tego typu współpracy. Możesz też wybrać asortyment z kilku różnych hurtowni dropowych i stworzyć swój unikalny mix produktowy, który wyróżni cię na rynku. Tu pojawi się problem zamówień zawierających kilka produktów od różnych dostawców – jakkolwiek postanowisz go rozwiązać, pamiętaj, że najgorszym wyjściem będzie obciążenie klienta kosztami poszczególnych wysyłek. Klienta nie interesuje, że towar idzie do niego z różnych miejsc – koszt wysyłki powinien być jeden, najlepiej wynoszący 0 zł.

Kuszące wydaje się być sprzedawanie produktów sprowadzanych z Chin – jednak po pierwsze jeśli nie zamawiasz dużych partii, to ceny nie będą aż tak atrakcyjne, po drugie pozostaje kwestia obowiązku zapłaty cła za towary sprowadzane spoza UE, który często staje się niemiłą niespodzianką dla kupujących i długi czas oczekiwania na dostawę. Zdecydowanie lepiej import z Chin sprawdza się w przypadku zamawiania większych partii towaru od sprawdzonych dostawców – w tym przypadku musiałbyś jednak zainwestować w towar i magazyn.

Gdzie sprzedawać?

Kuszące wydaje się być Allegro – praktycznie zerowe koszty rozpoczęcia sprzedaży, łatwa obsługa i miliony kupujących, ale… No właśnie, ale! Po pierwsze na Allegro toczy się ostra wojna cenowa – jeśli nie masz wynegocjowanych mega niskich cen w hurtowni, a jako początkujący dropshipper nie masz na pewno, to nie odniesiesz tu sukcesu. Po drugie warunki, prowizje i dodatkowe opłaty są zmienne i przy niskiej marży mogą zeżreć cały zysk. Po trzecie, na Allegro nie budujesz swojej marki, nie pozyskujesz kontaktów do klientów, nie masz prawa wysłać do nich żadnej wiadomości ani nawet załączyć do paczki ulotki sklepu czy kodu rabatowego na następne zakupy. W momencie zakończenia sprzedaży na Allegro zostajesz z niczym. Z drugiej strony Allegro może być dla ciebie polem do testów – bez ponoszenia wysokich kosztów na starcie możesz tu przetestować swoją koncepcję biznesową i asortyment. Przy większej liczbie produktów warto skorzystać z narzędzia takiego jak Baselinker, które pozwala na wystawianie aukcji nie tylko na Allegro, ale także na eBay i Amazon. Nie musisz mieć własnego sklepu internetowego – tworzysz po prostu wewnętrzny magazyn, z którego wystawiasz masowo aukcje.

Jeśli chcesz sprzedawać klientom także spoza Polski możesz spróbować eBay i Amazon, ale to już jest temat na osobny artykuł. Dodam tylko, że oba portale oferują bardzo szczegółową  pomoc i poradniki, dzięki którym łatwiej będzie ci wystartować. Dodatkowo na polskim rynku są firmy oferujące pomoc  w zorganizowaniu i prowadzeniu sprzedaży na marketplace’ach. Gonito oferuje kompleksowe wsparcie w przypadku Amazon. Nextsell zajmuje się zarówno eBay, jak i Amazon.

A może własny sklep?

Własny sklep to dobry pomysł, nawet jeśli będzie on funkcjonował jako sklep abonamentowy na platformie SaaS, jak np. Shoper, Sky Shop czy Red Cart. Działasz na swoim i budujesz coś od podstaw – tworzysz swoją markę, zbierasz bazę klientów, z którymi będziesz mógł się komunikować i zachęcać do powrotu na zakupy do twojego sklepu. Jeśli nie masz dużych środków na start ani sam nie jesteś orłem IT, a na odpłatną pomoc specjalistów cię nie stać, nie idź w kierunku Magento, PrestaShop, a nawet WooCommerce. Polegniesz na technikaliach. Zacznij od platformy SaaS, takiej jak Shoper i podobnych. Wyboru musisz dokonać sam, najlepiej zyskując dostęp testowy do kilku platform i porównując ich oferty cenowe (nie tylko w pierwszym roku), zakres funkcjonalności, dostępne integracje i wtyczki, szablony graficzne oraz intuicyjność obsługi. Środki, które oszczędzisz rezygnując z zaawansowanego oprogramowania sklepu na rzecz SaaS, przydadzą ci się na promocję, bez której nie będziesz mógł liczyć na spektakularne wyniki. Posiadając swój sklep może także rozpocząć sprzedaż na Allegro czy innych marketplace’ach, pokazywać się w porównywarkach i portalach agregujących oferty z danej branży. W kolejnym artykule opiszemy krok po kroku proces tworzenia i uruchamiania sklepu na jednej z platform. Jeśli już teraz jesteś pewny, że chcesz otworzyć swój sklep np. na Shoper, zapoznaj się z naszą ofertą i odezwij do nas – pomożemy.

Bez strategii i promocji nie pojedziesz

Produkty i dostawcy wybrani, platforma sklepowa też – to najwyższy czas na opracowanie strategii marketingowej i stworzenie identyfikacji wizualnej sklepu. Poświęć czas na wymyślenie chwytliwej nazwy z wolną domeną, najlepiej z końcówką pl (oczywiście jeśli sklep będzie skierowany do klientów z Polski). Zleć profesjonalnej firmie zaprojektowanie logo i identyfikacji wizualnej. Zainwestuj także w atrakcyjny, responsywny szablon dla twojego sklepu. Zdefiniuj swoje grupy docelowe oraz kanały komunikacji, którymi do nich dotrzesz. Zaplanuj działania marketingowe i odpowiedni budżet. Jeśli nie masz pojęcia o reklamie, zlec to komuś – firmie, freelancerowi – dzięki temu oszczędzisz masę czasu i pieniędzy, które pewnie straciłbyś samodzielnie próbując swoich sił na tym polu. W jednym z kolejnych artykułów poruszymy temat budowy strategii i prowadzenia działańmarketingowych dla sklepu internetowego – bądź z nami.

Myślisz o sklepie działającym w dropshippingu, zobacz to wideo:

Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze platformy sklepowej, skonfigurowaniu sklepu Shoper, zaprojektowaniu logo, wdrożeniu szablonu graficznego czy promocji twojego sklepu, skontaktuj się z nami:

Jeśli chciałbyś założyć testowy sklep Shoper na 14 dni bez żadnych opłat odezwij się do nas, jesteśmy autoryzowanym resellerem i możemy pomóc Ci uruchomić Twój sklep Internetowy

Zapytaj o ofertę dla Ciebie lub odwiedź nasz sklep marketingowy emarketing.sklep.pl

Kamila Górecka-Kirwiel

+ 48 501 611 648
Czekam na Twój telefon lub e-mail

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *